Schrijf de eerste review van dit product

de geschiedenis van Landgoed De Paltz in Soestduinen.
Over wat er groeit en bloeit, haar gasten en bewoners,
van Neanderthaler tot de Das.

Beschikbaarheid: In voorraad

€ 27,99

Landgoed De Paltz - Een heerlijkheid

Landgoed De Paltz, een vanuit het noorden tijdens de IJstijd opgestuwd gebied, waar lang voor Christus de neanderthalers woonden en waar de mammoet tienduizenden jaren later plaats maakte voor het Herman van Veen Arts Center. Aandeelhouders Edith Leerkes en Herman van Veen bieden er, in de traditie van Harlekijn Holland, jonge kunstenaars een broedplaats waar ze hun begaafdheden kunnen ontwikkelen, te midden van beschermd natuurgebied.

Het boek, geschreven en samengesteld door Herman van Veen, is een terugblik op vele eeuwen geschiedenis; een wandeling langs wat er tegenwoordig groeit en bloeit aan bomen, struiken, grassen en gewassen; een ontmoeting met haar bewoners die er kruipen, graven, ritselen, broeden, jagen en vliegen; en een kennismaking met de vele activiteiten die inmiddels plaatsvinden in het Herman van Veen Arts Center, variërend van van alles van Herman van Veen (schilderijen, boeken, cd’s, dvd’s, video’s, bellenhoed en pingpongballen), een permanente tentoonstelling van Alfred Jodocus Kwak en exposities van gast-kunstenaars in de villa; concerten, voorstellingen en lezingen in het Kapschuur-theater; rondleidingen door het natuurgebied; een café voor vermoeide wandelaarsbenen en een inspirerende plek voor fotografen. Het maakt Landgoed De Paltz tot een plek om nooit meer weg te willen en ‘Een heerlijkheid’ een prachtig boek om doorheen te blijven bladeren.

Het boek is rijk geïllustreerd en exclusief verkrijgbaar in onze internetshop en bij Boekhandel van de Ven (Soesterbergsestraat 54-C, 3768 EJ Soest).

Uitgeverij Harlekijn Holland
Hardcover | 24,5 x 30,5 | 288 pagina's | ISBN 978 90 817186 77 | € 27,99