• Winkeltas

• Aantal producten: 0

Webshop

"Website waar van ons te koop is"

Hermanus: 'Sprakeloos' - deel 4 - strip

Schrijf de eerste review van dit product

'Sprakeloos' is het laatste deel uit de vierdelige stripreeks van Hermanus. HERMANUS, voluit Mr. Hermanus U, is niemands knecht en niemands baas. Met zijn zwart/wit-geruite jas en rode neus is deze clown altijd onderweg van nergens naar niets. De strips zijn van de hand van striptekenaar Jan Bart Dieperink (Crazie Dutch Men) en muzikant en verteller Herman van Veen. Hermanus is een tweedimensionale figuur uit één van Hermans markante voorstellingen.

Op 28 februari 2016 signeert de striptekenaar Jan Bart Dieperink tijdens de Stripdagen in Rijswijk. www.destripdagen.nl

Beschikbaarheid: In voorraad

€ 9,95

Hermanus: 'Sprakeloos' - deel 4 - strip

Uitgeverij Strip2000 | ISBN: 9789462801561 ------------------------- RECENSIE Het recept is ondertussen gekend: pagina's met telkens 2 stroken vol humor en dan specifiek het absurde type. Echter we mogen dan wel weten wat ons te wachten staat, toch slaagt hij er nog steeds in om de absurde humor fris en verfrissend te laten doorkomen. Er is weinig tot geen kans dat je de volgende strook kan voorspellen. Vervelen en herhalen zijn blijkbaar woorden die niet echt terug te vinden zijn in de auteur zijn woordenboek, waarvoor dank. Wat me wel opviel was dat ik in het laatste deel van deze strip ineens begeleidende teksten zag staan bij sommige van de stroken. Ergens vind ik dat jammer, omdat een beeld dat zelf alles zegt me zo veel meer aanspreekt en zeker in dit type strip. Maar het geeft af en toe inderdaad wel een beetje extra en nuttige duiding om de strook te kunnen plaatsen. Mijn voorkeur blijft echter toch wel voor de stroken zonder. Deze tekenstijl oogt simpel maar het zit echt wel goed in elkaar. Uitgekiende lijntjes en inkleuring brengen de clou steeds zeer treffend weer. Het zit goed in elkaar. In het kort: meer van dat witam
Uitgeverij Strip2000 | ISBN: 9789462801561

-------------------------

RECENSIE

Het recept is ondertussen gekend: pagina's met telkens 2 stroken vol humor en dan specifiek het absurde type. Echter we mogen dan wel weten wat ons te wachten staat, toch slaagt hij er nog steeds in om de absurde humor fris en verfrissend te laten doorkomen. Er is weinig tot geen kans dat je de volgende strook kan voorspellen. Vervelen en herhalen zijn blijkbaar woorden die niet echt terug te vinden zijn in de auteur zijn woordenboek, waarvoor dank.

Wat me wel opviel was dat ik in het laatste deel van deze strip ineens begeleidende teksten zag staan bij sommige van de stroken. Ergens vind ik dat jammer, omdat een beeld dat zelf alles zegt me zo veel meer aanspreekt en zeker in dit type strip. Maar het geeft af en toe inderdaad wel een beetje extra en nuttige duiding om de strook te kunnen plaatsen. Mijn voorkeur blijft echter toch wel voor de stroken zonder.

Deze tekenstijl oogt simpel maar het zit echt wel goed in elkaar. Uitgekiende lijntjes en inkleuring brengen de clou steeds zeer treffend weer. Het zit goed in elkaar.

In het kort: meer van dat

witam