Schrijf de eerste review van dit product

ISBN: 90 38874324
 NUR: 307/666

Nederlandstalig

Beschikbaarheid: In voorraad

€ 12,50

Opzij, opzij, opzij - Boek

De eerste openbare optredens van Herman van Veen bestonden uit wonderlijke danspasjes, gebaren, sprongen en heel veel muziek. En ja, hij zong ook ‘liedjes’, vaak zonder woorden of met onzintaal, zoals het Harlekijnlied: ‘Flubbligab snobbligab flopflapflee’.
Maar met de tijd begon Van Veen in zijn liedjes meer nadruk op de tekst te leggen, met vertalingen van Jacques Brel, Charles Aznavour, Randy Newman, Leonard Cohen (Suzanne) en Ralph McTell (‘Hé, kleine meid op je kinderfiets’), veelal in vertalingen van zijn toenmalige vaste tekstschrijver Rob Chrispijn. Ook Willem Wilmink schreef voor hem prachtige teksten, zoals Adieu café, Signalen en De bom valt nooit. Daarnaast ging Van Veen meer en meer zelf schrijven en zette hij gedichten van onder anderen Judith Herzberg en Simon Carmiggelt op muziek.
Opzij, opzij, opzij, samengesteld door Kick van der Veer met medewerking van Roger Hendriks, geeft een overzicht van de inmiddels veertigjarige carrière van een Nederlands muzikaal genie. Het bevat fijnzinnige poëtische nummers en een groot aantal bekende klassiekers, zoals Rozegeur, Hilversum 3, Als het net even anders was gegaan, Blauwe plekken, Jacob Olle, Anne en Andere namen.

Schrijf uw eigen review

U werkt aan review: Opzij, opzij, opzij - Boek

Hoe waardeert u dit product?*