• Winkeltas

• Aantal producten: 0

Webshop

"Website waar van ons te koop is"

...byvoorbeeld - Boekje + cd

Schrijf de eerste review van dit product

Eenenwintig artiesten hebben meegewerkt aan de cd ‘...byvoorbeeld - Een overzicht van de hedendaagse in het Afrikaans gezongen muziek | deel 1’. De cd wil een beeld geven van de diversiteit van muziekstromingen die de laatste 35 jaar in Zuid-Afrika tot ontwikkeling zijn gekomen. U hoort onder meer de zowel universele als puur Afrikaanse Koos du Plessis; de vader van de Afrikaanse rockmuziek Anton Goosen; chansonnière Karin Hougaard met het wonderschone ‘By my’ dat ze samen schreef met Anne van Veen; de ontroerend mooie liedjes ‘Die weduwee se kruik’ van Lucas Maree en ‘Die tjellis van Sarajevo’ van Coenie de Villiers; ook hiphop van Hemelbesem; het exclusief voor deze cd geschreven ‘Entjie saam’ van Luna Paige; onvervalst Kaapse kwinkslag-muziek van Die Jaloersbokkies; het op inheemse tradities gebaseerde ‘Onner Afrika Son’ van Tribal Echo; een ballade van de jonge, opkomende artiest Joshua na die Reën; en het Afrikaanse braai-en-feest-zomerlied ‘P.A.R.T.Y.’ van hiphop-artiest Jack Parow. Ook in Nederland bekende en geliefde artiesten als Amanda Strydom, Koos Kombuis, David Kramer en Chris Chameleon ontbreken op deze cd uiteraard niet.
Op de voor- en achterkant van het hardcover boekje waarin de cd wordt geleverd, prijken twee voor deze cd gemaakte aquarellen van de Zuid-Afrikaanse magisch-realistische kunstenaar Diek Grobler.

Alle kunstenaars hebben belangeloos aan deze cd meegewerkt, omdat ze het Nederlandse publiek graag willen laten kennismaken met de Afrikaanse mu- ziek in al haar verrassende rijkdom en diversiteit. De opbrengst van de cd is bestemd voor het Teater Bystandsfonds, een fonds dat steun biedt aan zieke of noodlijdende artiesten in Zuid-Afrika.

Beschikbaarheid: In voorraad

€ 16,00

...byvoorbeeld - Boekje + cd

1. Koos du Plessis - As jy my kan volg 2. Anton Goosen - 'n Vis innie bos 3. Karin Hougaard - By my 4. Koos Kombuis - Lisa se klavier 5. David Kramer - So long Skipskop 6. Lucas Maree - Die weduwee se kruik (live) 7. Amanda Strydom - Ndiyakholelwa (Ek glo) 8. Jannie du Toit - Lesspruit 9. Coenie de Villiers - Die tjellis van Sarajewo 10. Richard van der Westhuizen en Lochner de Kock - Tussen treine 11. Brixton Moord en Roof Orkes - Fortuinverteller 12. Chris Chameleon - Laaste baklei 13. Anna Davel - Kompas 14. Hemelbesem - Tong ini long 15. Die Heuwels Fantasties - Klein tambotieboom 16. Luna Paige - Entjie saam 17. Die Jaloersbokkies - Vier aan die bos 18. Joshua na die Reën - Lig op die horison 19. Tribal Echo - Onner Afrika son 20. Jack Parow - P.A.R.T.Y.
1. Koos du Plessis - As jy my kan volg
2. Anton Goosen - 'n Vis innie bos
3. Karin Hougaard - By my